اصطلاح چیست؟

فهرست مطالب

اصطلاح چیست؟

اصطلاحات در همه زبان ها در هر کشور وجود دارد که به عنوان شکلی از زبان شناخته می شوند. در بیشتر موارد معنی واقعی کلمه به کلمه را ندارند این عبارات به معنای مجازی به کار میروند که تصویری را در ذهن شخص ایجاد می کند. اصطلاحات هر روز در انواع گفتگوها با موضوعات متفاوت استفاده می شوند. آنها در مکالمات غیر رسمی به کار می روند اما می توانند در بحث های رسمی هم استفاده می شوند.

تعریف اصطلاح

اصطلاح عبارت یا عبارتی است که معنای مجازی دارد معنای مجازی اصطلاحی که با معنای واقعی کلمه به کلمه متفاوت است. اصطلاحات عبارت هایی هستند که مردم در صحبت های شان استفاده می کنند و در نوشته های شان می نویسند و در معنای واقعی کلمه معنایی ندارند که این می تواند کاملا گیج کننده باشد و باعث گیج شدن فرد غیر انگلیسی شود. اما در واقع آنها عباراتی هستند که از نظر انگلیسی زبانان معنای مورد نظر آنها قابل درک است، اما اگر با معنی هر کلمه به طور جداگانه بخواهید روبرو شوید کلمات معنی کلی دارند یا اصلا معنی ندارند. برای مثال ممکن است که کسی بگوید They were over the moon اگر این را کسی کلمه به کلمه معنی کند کاملا گیج خواهد شد اما اکثر مردم درک می کنند که فرد سعی می کند که بگوید از چیزی واقعاً خوشحال است مثال های بسیاری از اصطلاحات انگلیسی وجود دارد اما چرا برای شروع از آنها استفاده می کنیم؟

تاریخچه اصطلاحات

بیشتر اصطلاحات تاریخچه گسترده ای در استفاده طولانی مدت آنها وجود دارد. بسیار ی از آنها از کتاب مقدس ریشه می گیرند و حتی بیشتر عبارت و کلمات از انگلیسی قدیم یا لاتین گرفته شده اند. نویسندگان مشهوری مانند شکسپیر و بسیاری دیگر برخی اصطلاحات را در آثار شعر، نمایش و نمایش نامه و غیره به کار برده اند و یا خود آن نویسنده خلق کننده آن اصطلاح است. در حقیقت بسیاری از اصطلاحات رایج که تا به امروز نیز از آنها استفاده می کنیم منشا آزمایش هزاران سال پیش بوده اند.

مثال های اصطلاحات

انگلیسی زبانان بومی یا هر زبانی برای اینکه بدانند اصطلاحات به چه معنایی هستند به طور طبیعی به دنبال کسب دانش در این مورد هستند با این حال، وقتی انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرید و زبان مادری شما نیست درک اصطلاحات و اشکال دیگر زبان مجازی برای شما دشوار است درک آنها یک قسمت اساسی در توانایی برقراری ارتباط موثر با اطرافیان و برقراری ارتباط موثر با شما است. Have a ball این عبارت به معنی خوش گذشتن است Beef about این عبارت به معنی کسی که مدام نق میزنه و غرغر می کند Let the cat out of the bag این عبارت به معنی چیزی از دهان کسی در رفتن

اصطلاحات

اهمیت اصطلاحات

شاید از خود بپرسید که چرا ما با استفاده از اصطلاحات صحبت ها را پیچیده تر می کنیم؟ آیا گفتن معنای کلمه آسان تر نیست؟ خوب، بله، ممکن است راحت تر باشد اما کمی هم خسته کننده باشد استفاده از اصطلاح روشی است برای بیان خود به جای کلمات واقعی است. این روش بیان معنا در سطح عمیق تر است. هنگامی که اصطلاحات را می شنویم یا اصطلاحات را می خوانیم می توانیم از تخیل خود بیشتر استفاده کنیم تا معنی که فرد سعی دارد به ما برساند را درک کنیم تقریبا مثل این است که معنی آنها را حتی بیشتر درک کنیم. به مثال over the moon دقت کنید فرد می گوید که واقعاً خوشحال است اساسا ما می توانیم تصویری از این فرد به گونه ای که او شاد است به طوری که بتواند از خوشحالی از روی ماه بپرد . اصطلاحات از آن جهت مهم هستند که به مردم اجازه می دهند خود را به روشی بازتر و خلاقانه تر بیان کنند این به گوینده یا نویسنده این امکان را می دهد تا نکته ای را به کسی منتقل کنند به طوری که ممکن است در ابتدا روشن و واضح نباشد اما در متن کاملا منطقی است استفاده از آنها می تواند به عنوان یک راه کوتاه برای بیان ایده ی پیچیده تر واقعاً خوب باشد.

چرا از اصطلاحات در مکالمات روزمره استفاده می کنیم؟

اصطلاحات را در هر جایی که صحبت کنید به تار و پود آن زبان وصل می شود آنها در مکالمات روزمره مفید هستند زیرا معنی را بدون نیاز به گفتن زیاد بیان می کنند باعث صرفه جویی در وقع می شود ما در مکالمات روزمره اصطلاحات را به کار می بریم زیرا عبارات و گفته هایی هستند که به راحتی قابل درک هستند و سریع گفته می شوند و منطقی است که از این روش برای انتقال پیام یا انتقال نظر خود استفاده کنیم.

نحوه و زمان استفاده از اصطلاحات در نوشتن

متأسفانه ، همیشه استفاده از اصطلاحات در نوشتن قابل قبول نیست. اگر به عنوان مثال ، شما در حال نوشتن مطلبی هستید که قرار است برای مخاطبان جهانی در اینترنت قرار گیرد ، اصطلاحات گیج کننده می شوند. شما باید درک کنید که اصطلاحات ممکن است به نوعی برای شما منحصر به فرد باشد ، و دیگران ممکن است برای درک سخنان شما تلاش کنند. افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموزند با عباراتی که اصطلاحات را نشان می دهند آشنا نخواهند شد ، و حتی گاهی اوقات برای افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان اول دارند ممکن است هرگز با اصطلاح خاصی که شما استفاده می کنید مواجه نشده باشند. بنابراین ، اگر فکر می کنید ممکن است معنای شما برای مخاطبان شما مبهم باشد ، سعی کنید از اصطلاحات پرهیز کنید. اصطلاحات همچنین به عنوان یک روش کاملاً غیررسمی در نوشتن دیده می شوند ، بنابراین باید از استفاده از آنها برای هر چیزی که باید لحن رسمی داشته باشد خودداری کنید. نوشتن نامه به شرکتی که به تازگی شما را به عنوان مدیر ارتباطات جدید خود منصوب کرده است ، بهتر است کا از به کار بردن اصطلاحات بپرهیزید در نوشتن رسمی یا حرفه ای همیشه باید هدف خود را روشن نگه دارید تا آنجا که ممکن است. اگر شما در حال نوشتن مطلبی هستید که می تواند لحنی غیررسمی داشته باشد و می دانید که مخاطب معنای شما را درک می کند و می دانید که معمولاً در منطقه محلی شما استفاده می شود یا معنی آن به راحتی استنباط می شود ، پس می توانید از اصطلاحات در نوشتن استفاده کنید! آنها یک روش عالی برای برقراری ارتباط با یک ایده هستند و برای فردی که آن را درک می کند معنای آن بیشتر از این خواهد بود اگر شما همه چیز را به معنای واقعی کلمه بگویید. اصطلاحات برای درک در زندگی روزمره چیزهای بسیار مفیدی هستند و استفاده از آنها در حال حاضر که بهتر درک می کنید می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود ، معنای شما را با وضوح بیشتری بیان کند و به مردم کمک کند ارتباط بیشتری با آنچه شما می گویید یا می نویسید بگیرند.
با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *